2008. december 8., hétfő

Az idei első, Tauplitz

Jó kis idény kezdés :D

Bár a snow-forecast már nem jósolt több havat, azért a hirtelen jött korábbi jókora havazás sokat ígért. Az itthoni pályák nem kecsegtettek túl sok élménnyel (igazam is lett, Szentistvánon hóvihar, Nagyvillám szétolvadt), és mivel hétvégére már túl jó időt mondtak, ezért ha már úgy sem lesz igazi "szűzhavazás", akkor "lássunk valami újat" címszóval Tauplitzra esett a választás. Már rég látni szerettem volna és amit a weben találtam róla az jót ígért, a web kamera és a pillanatképek is egész szépeket mutattak, úgyhogy a cél aránylag korán eldőlt. Mivel Ati az utolsó pillanatban lemondta a szereplést, már nem volt idő társat keresni, ez egyedüli túra lett ismét.

Kelés reggel 3:50 (persze, hogy megint nem tudtam aludni, a 4:15-ös vekker csörgést már nem vártam meg tovább forgolódva) térkép nyomtatás, tea főzés, tötyi-pötyi, aztán végre indulás, de még az M1-M7 lábánál tankolás, így sikerült végül is 5:20-ig húzni a valódi startot.

Az útvonal (Google Maps).
Budapest M1, Hegyeshalom, tovább az M1 folytatásán az A4-en osztrák oldalon. Maradj rajta, irány Bécs (Wien). Mielőtt beérnél Bécsbe, az ÖMV finomítónál figyelj és válaszd az S1 elkerülőt, menj egészen a végéig. Figyeld az út feletti táblákat és sorolj a belső sávba, tarts balra az utolsó hosszú alagútban (a burkolat festés is jól jelzi) A2/A23 Graz felé. Menj az A2-n, kb. 55km múlva tarts jobbra az S6 Semmering felé, majd kb. 100 km múlva válaszd a lehajtót Knoten Sankt Michael-nél, A9 Salzburg, Linz felé. Innen kb. 64 km múlva vicces kijáró Seizthal-nál, figyelj mert a megszokottól eltérően itt a belső sávban lesz a lehajtó, irány B320 Schladming. Ez már nem autópálya lesz, vigyázz a sebesség korlátozás nem véletlen és sokszor kis tányérsapkások, érdekes pisztoly szerű eszközzel ügyelnek, hogy be is tartsd! Menj egészen az út végi körforgalomig, ott válaszd a 3. kijárót, B320 Gesäusestraße, maradj rajta kb. 16km-ig. Itt sem árt betartani a sebesség korlátozást a korábban említett tányérsapkás emberek miatt.
Mielőtt elérnénk a következő pontot érdemes az eddig leírtakat külön is megjegyezni, sok, később majd reményeim szerint szintén tárgyalt helyre is, eddig a pontig, e szerint érdemes jönni.

Grimming Szóval, a következő pont már messziről szemetekbe fog tűnni, mert egy gyönyörű hegy, a Grimming lábánál található, mely szinte vonzza a szemed, ahogyan az addig szinte sík vidékből kimagaslik. (Több mint 1500m szintkülönbség! Csúcsa 2300 feletti és az út ha jól emlékszem max. 500 méteren van!) A lábához érve egy lámpás kereszteződésnél jobbra tarts B145 Trautenfels felé, ha figyelsz itt már láthatsz Tauplitz feliratot is. Innen már csak kb. 7km a Tauplitz leágazás, a táblák jól jelzik, jobbra lesz a lehajtó. A faluba beérve már táblák jelzik a felvonókat és a parkolókat. Én a lenti ha jól emlékszem P3 jelűt választottam (a P4 már megtelt). Érdemes itt maradni, ha van hely a pénztár csak pár méter, szintúgy a felvonó bejárata.

Ha jól emlékszem 9:30-kor álltam meg az autóval, így a 130+km/óra segítségével kb. 4:15 alatt megvolt az út, ide szerencsére keveset kell nem autópályán megtenni.

A két nyitva tartott pénztárnál nem voltak ugyan sokan, talán ha 6-7 ember volt előttem, de így is majd 20 perces várakozás következett. Az ok egyszerű, az idény kezdés. Az előttem állók között csak 1 szlovák csapat nem vett idény bérletet, a többiek mind, az pedig fényképezéssel jár, ami az idős pénztárosoknak nem ment túl nagy sebességgel. Ez van. Majd meglátjuk normál esetben, idényben mennyien vannak. A felnőtt (csipes) napijegy így idény előtt 27,50 EUR (+ 2 EUR a letét a kártyáért ), ami vicces mert az árjegyzékben nem ezt írják :D

A pálya térképen látszott, hogy itt még nagyon lent vagyunk és bár a pálya kiszállás szinte a parkoló végénél van, azért nem tűnt valószínűnek az autóhoz visszatérés a nap vége előtt, így kis-hátizsákkal indultam el felfelé. Jó döntés volt, javaslom nektek is.

A felvonó bejáratnál még aggódtam a hóviszonyok miatt, de ahogy egyre feljebb jutottunk alakulni látszottak a dolgok. Kevés ember, ragyogó napsütés, nagy érintetlen felületek.
Tauplitz sítérképe
Felérve, a térkép alapján balra, a 11-es kék pályán csúsztam a központi rész felé, az A felvonó aljában hagytam a zsákot, innen minden könnyen elérhető volt. Próbáltam bejárni az egész területet, hogy megtaláljam a legjobb részeket. Egyszer felmentem a Lawinenstein tetejére is, de sajnos a fenti csúcsokat összekötő kék pályák és az őket kiszolgáló felvonók még nem üzemeltek, a látvány viszont megérte.
Szintén nem üzemelt még a 2-es, Bad Mitterndorf felé vezető pálya rész sem, így azt nem tesztelhettem (lehet egyébként sem tettem volna, a térkép szerint nincs felvonó, gondolom busz vissza a tauplitzi felvonóhoz a megoldás).
A nap nagy részét a H Schneiderkogel felvonóval elérhető pályákon töltöttem, na ezért már megérte eljönni! A térkép szerint egész kis terület azért nem olyan apró, simán elvoltam rajta a nap többi részén. Egész sokáig volt rajta érintetlen rész és bár a hó minősége a közeledő melegben eltelt 2 nap alatt már nem volt tökéletes, de idény kezdésnek a kiéhezett csúszónak így is szuper volt. Nagyon jó freeride részek, természetes kickerek, köztük Áki kedvence pár table-top is, nagyon élvezetes, szuper játszótér. Nap végére ugyan a folyamatos napsütés miatt már nem volt az igazi a hó, de fél háromkor már úgy is előjött a szuper kondi, elfogyott a lábam, így indulás lefelé. Ezt egy kissé megkésve tettem, a lecsúszás vissza a parkolóba az 1-es pályán végtelen hosszúnak tűnt. Többször meg kellett állni az égő combok, vádli miatt. Több részen elég síknak tűnt a terep (pedig elvileg piros pálya), így ha nem akartam gyalogolni akkor maradt a részek gyors átcsúszása, beton lábbal végig élen, már nem volt olyan nagy élmény :D Ráadásul az az északi oldal és az árnyékban kőkeményre volt fagyva. Ezt akkor érzékeltem igazán, amikor a pár helyen még jó minőségű, pálya széli érintetlen részek hirtelen beton kemény tömbökre cserélődtek. Az eredmény meg is lett , itt látható jobbra (most még 2 hét után is :D),
Térdesúgyhogy gyorsan abbahagytam a próbálkozást és igyekeztem mielőbb lejutni inkább. Ez sikerült is további bonyodalmak nélkül, így öltözködés, pakolgatás után fél 4-kor már úton is voltam haza. Vissza benzintakarékos módban összejött egy laza 5 óra feletti útidő (meg a 20 liter benzin mínusz is, kemény!)
Mindent összevetve nagyon jó szezonkezdés lett, persze több hó elfért volna, de ne legyek már ilyen telhetetlen. Csak ajánlani tudom mindenkinek a helyet megfelelő hóviszonyok esetén, sok benne a lehetőség, nagyon szép, barátságos, hangulatos hely.
Csak a nem tökéletes hó miatt, de így is simán 10/5 pont ennek a csúszásnak.

Nincsenek megjegyzések: