2009. január 12., hétfő

Csorba tó, Štrbské Pleso

A hóhelyzet még mindig siralmas, így ismét egy új hely megismerése lett a cél.
TérképekA szokásos fellelkesülések után természetesen mindössze négyen maradtunk, Áki, Gábor, Ricsi és én. Az 5 órás indulás reményében fél 5-re próbáltam összehívni a csapatot, kellett is a fél óra ráhagyás, Gábor 4:35-kor még az Erzsébet hídon autózott, Ákit 4:40-kor én keltettem. A fél óra elég lett volna, ötkor azért már úton voltunk, viszont nem számítottunk arra, hogy egész Szendehelyig helyenként csak pár méteres látótávolságot biztosító ködben kell autózni, ez kissé visszavette a tempót.
Az útvonal (Google Maps 1, Google Maps 2)
Több útvonalból választhatsz ide is, mi a Google Maps 2-t választottuk, Besztercebánya felé, ez ugyan 23 kilométerrel hosszabb, de közben van egy autóút és egy autópálya szakasz, amin kis idő spórolható. A térkép eléggé magáért beszél, de két pontot azért megemlítenék. A 25. pontban, Tatranska Štrbánál a balra forduló Štrbské Pleso felé szerintem nincs kitáblázva, viszont felismerhető, mert ez az első nagyobb kereszteződés a faluban, valamint balra benézve a keresztező útra, már láthatsz Štrbské Pleso színes, nagy táblát. A másik érdekes pont maga a pálya megkeresése Štrbské Plesoban. Érdemes kinyomtatni a részletes, nagyított térképet és az alapján keresgélni, mi ennek, a helyismeret és a megfelelő irányjelzők hiányában Gábor segítségére hagyatkoztunk, aki az átöltözést megszakítva, talpig protektorban ment be egy szállóba végül helyi térképet és útbaigazítást kérni (szívesen megnéztem volna a portás arcát, a 2 méteres, talpig csak páncélban ember megjelenésekor :D).
A kezdeti nehézségek és a végső keresgélés ellenére, még így is egész jó időt futottunk, 9:40-kor már bérletet váltottunk. Nagy hibát vétve én váltottam először jegyet. A pénztáros néni itt is nagyon rendes volt, megkérdezte, hogy 10 órától kérem e a bérletet. A többiek hümmőgését, a feléjük továbbított kérdésre válaszként, nemnek vettem és inkább teljes naposat kértem, ami 27EUR volt (bedugós, nem csipes) Ezek után mindannyian 10 órától szóló jegyet vettek, ami csak 17EUR. Minek az embernek ellenség, itt vannak a barátai! Ha már így jártam, akkor gondoltam ki is használom a kis plusz időt, így otthagytam őket és már húztam is felfelé a Sítérképnégyüléses "A" jelű felvonóval. Mindig is imádtam a Magas Tátrát, ebben a helyben sem kellett csalódni, egyszerűen gyönyörű. Ráadásul az idő is az volt, verőfényes napsütés egész nap. Persze hó az itt sem volt, úgyhogy ennyit legalább megérdemeltünk azt hiszem.
Felvonón
A weben lévő és a helyi térképek nincsenek hozzáigazítva az itt láthatóhoz és a nagyon kevés hó miatt nem is tudtuk eldönteni, hogy a NEW jelű rész és a FREERIDE ZONE mennyire igazak, pedig a Furkotská dilona és a jelzett freeride rész megfelelő hóviszonyok esetén valószínűleg kiváló terepek. Aznap viszont maradt a hely fő útvonala, a 2600 méteres 1-es számú pálya, mely még a lenyűgöző látvánnyal sem tudta kompenzálni a több helyen durván jeges felület adta korcsolya pályát. SáncRáadásul a jelzett funpark sajnos csak fánkpark, nincs köze a síterepeken épített freestyle parkokhoz :( Ez a hely inkább a sífutók paradicsoma, igazi sport központ, sífutó pályákkal, síugró sánccal. Sok említésre méltó nem történt ezen a nem iugazán túlbonyolított pályán. Gábor hősiesen küzdött majdnem egész zárásig, több komoly térdest is begyűjtve, de alakul a dolog, egyre ügyesebb. Sajnos Ricsi kamerája végképp megadta magát, szervíz lesz a dologból :( Szép ezZárásként még kaptunk egy utolsó jó emléket, a kasszáknál 15:30 volt kiírva utolsó menetként, de a felvonónál már csak 15:15. Megrökönyödve vettük tudomásul ezt az igen korai zárást, amikor már nem tudtunk visszajutni Ricsivel a fent, a napsütéses hegytetőn, az utolsó 2 körre már inkább borozgató Gáborékhoz. Persze nem maradtak fent azért, rövidesen észlelték ők is, hogy a felvonó kezelő elkezdi felhajtani az üléseket lejtmenetben, így tudták itt mi már nem fogunk feljönni többet. A parkolóban végül összejött a csapat, öltözködés közben még megcsodálhattuk a Soliskót naplementében is.Solisko  Nagyon szép hely, igazi tátrai élmény, de snowboardos szemmel, főleg így hó nélkül sajnos nem igazi úticél. Csak a látvány és a ragyogó időjárás miatt ez a csúszás 10/3.

Nincsenek megjegyzések: